Eğitim bilim ve dil bilim alanında yapılan çalışmalar, günümüz dijital kültüründe yabancı dil ediniminin erken farkındalığı üzerinde durmaktadır. Erken yaşlarda başlayan ikinci dil farkındalığı, çocukların ileriki dönem dil öğreniminde erken temellerle birlikte, ana dil konuşucusu gibi sesletim yapma becerilerini geliştirir.
Anaokulumuzda uygulanan Erken İngilizce branş dersimiz ile;
Branş dersimizin uygulamasında;
Öğretim programımızın uygulamasında DİNLE-ÖĞREN-PRATİK YAP-OYNA felsefesi temel alınmıştır.
Ana dilde olduğu gibi yabancı dil öğretimi sürecinde de ilk olarak dinleme etkinliklerine önem verilir ve dinleme becerisi öğretilir. Dinleme becerisi iletişim sağlamak ve iletişimin devamını sürdürmek açısından önemlidir. Çocuk önce hedef dildeki sesleri tanımalı ve daha sonra bu sesleri zihninde anlamlandırma sürecine geçmelidir. Dinleme anlama öğretiminde daha çok görsel-işitsel araçlardan yararlanılmaktadır. Görme duyusunu etkin hale getirmek için kullandığımız araçlar görsel materyallerdir. Resimler, fotoğraflar, afişler, posterler, kartpostallar, broşürler görsel materyallere örnektir. Görsel materyaller eğitimde geleneksel öğretim yönteminden modern öğretim yöntemlerine geçildikten sonra gerek ana dili eğitimde gerekse yabancı dil eğitiminde kullanılmaya başlanmıştır. Yabancı dil eğitiminde verilmek istenen mesajların görsel materyaller ile desteklenmesi etkili bir yöntemdir. Böylece çocukların hem ilgisi verilmek istenen mesaja çekilecek hem de çocuklar etkili bir öğrenme sürecinin içine girmiş olacaktır. Özellikle görsel materyal kullanımı, öğretmenlerin ana dilini kullanmaya gerek duymadan çocukların metni daha iyi anlamalarına yardımcı olmaktadır. Dinleme ve dinlediğini anlama etkinliklerinde anlama sürecini kolaylaştırdığından tercih edilen materyaller arasındadır. “Kitaplardaki/kartlardaki/dijital medyadaki görseller, dinlerken zihinsel imaj (şekil) oluşturamayan çocuklar açısından oldukça önemlidir” (Akyol, 2010).