Eğitim Felsefemiz

Eğitim Felsefemiz

Anaokulumuzun eğitim yaklaşımı, çocuk merkezli, bütüncül ve gelişimsel ihtiyaçlara duyarlı bir anlayışla şekillendirilmiştir. Farklı yaş gruplarındaki (3, 4 ve 5 yaş) çocukların birbirleriyle etkileşim kurabilecekleri şekilde planlanan, yaş grupları arası etkileşimi teşvik eden, çocuğu özne kabul eden Reggio Emilia esinli öğrenme alanı, ile öğrenmenin doğal akışında gerçekleşmesine olanak tanımaktadır. Bu ortam, çocukların kendi kararlarını alabilmelerini, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda seçim yapabilmelerini, iç disiplin geliştirmelerini ve etkin öğrenme süreçlerine aktif biçimde katılmalarını desteklemektedir.

Reggio Emilia esinli öğrenme alanları,  aynı zamanda çocuklara girişimcilik, gözlem yapma, neden-sonuç ilişkisi kurma ve problem çözme gibi üst düzey bilişsel becerileri geliştirebilecekleri zengin ve uyaranı bol bir öğrenme ortamı sunar. Bu alanlar aracılığıyla akran etkileşiminden faydalanma, iş birliği yapma ve sosyal-duygusal gelişimlerini destekleyici deneyimler kazanmaları amaçlanmaktadır.

Fiziksel mekân olanaklarımız da bu eğitim anlayışını destekleyecek şekilde tasarlanmıştır. Toplam 1800 metrekarelik kapalı alan ve 1000 metrekarelik bahçe alanına sahip okulumuzda; giriş katında yemekhane, mutfak, öğretmenler odası, drama atölyesi, müzik atölyesi, spor ve cimnastik salonu, Reggio Emilia esinli açık etkinlik alanı, idari ofisler, 6 sınıf, veli bekleme salonu, gelişim takip odası, toplantı odası ve lavabolar; birinci katta ise kütüphane ve uyku odaları yer almaktadır. Bahçemizde hareket ve koordinasyon parkuru, ekolojik bahçe alanı ve serbest oyun alanı bulunmaktadır.

Akdeniz’in eşsiz doğasıyla çevrili, Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi’nin güçlü altyapı olanaklarından faydalanan Anaokulumuz; doğa temelli bilimsel etkinliklere ağırlık veren, çocuğu araştırmaya, gözlem yapmaya ve sorgulamaya teşvik eden, öz düzenleme becerileri gelişmiş, kendi öğrenme sorumluluğunu üstlenebilen bireyler yetiştirmeyi hedefleyen bir eğitim anlayışını benimsemektedir.

Eğitim yaklaşımımız, çeşitli alternatif eğitim modellerinin (Montessori, Reggio Emilia, High Scope vb.) güçlü yönlerinin harmanlandığı, çağdaş pedagojik ilkelerle bütünleştirildiği özgün ve yenilikçi bir felsefeye dayanmaktadır.